Mihai Eminescu, nr. 2 si nr. 32,
200131, Craiova, Jud. Dolj
0251 415 780
0351 405 420
Consultatia acordata la distanta
(TELEMEDICINA)
Telemedicina
Ce este telemedicina?
Telemedicina este o metodă de furnizare a serviciilor medicale clinice, la distanță, folosind un mijloc de comunicare audio sau video interactiv. Telemedicina este utilizată pentru a oferi aproape orice tip de serviciu medical care nu necesită ca medicul de specialitate sa intre în contact direct cu pacientul. Prin urmare telemedicina ajută pacientul să aibă acces la îngrijirea de care are nevoie depășind barierele de distanță, timp, carantină.
Servicii de telemedicina
În cadrul Policlinicii Elga putem aborda probleme medicale precum:
-
Urmărirea afecțiunilor și durerilor cronice;
-
Alergii;
-
Erupții cutanate;
-
Tuse și răceală;
-
Probleme sinusale;
-
Vărsături și diaree;
-
Infecții oculare;
-
Managementul pacientului cu diabet zaharat;
-
Interpretarea rezultatelor investigațiilor efectuate;
-
Urmărirea evoluției sub tratament a pacientului;
-
Întrebări generale în funcție de specialitate adresate medicului;
-
Urmărirea tensiunii arteriale;
-
Urmărirea sănătății mintale (anxietate, depresie etc.);
-
Întrebări despre medicamente, dozaje și ajustări;
-
Renunțarea la fumat;
-
Tulburări de somn, oboseală;
-
Pierderi în greutate etc.
Telemedicina în contextul epidemiei COVID-19
Telemedicina sprijină distanțarea socială permițând persoanelor sănătoase sau persoanelor cu afecțiuni non-coronavirus să primească îngrijiri medicale fără să plece de acasă. Telemedicina se poate folosi și ca formă de triaj. Atunci când un pacient nu este sigur dacă o boală sau o problemă medicală necesită o vizită la medicul specialist, o consultație la distanță poate determina severitatea problemei medicale sau dacă sunt necesare îngrijiri medicale suplimentare.
Asigurarea acopera serviciile de telemedicina?
Policlinica Elga are contract cu furnizori de asigurări medicale de sănătate facultative care includ serviciile de telemedicină.
De asemenea, asigurații CNAS și CASAOPSNAJ beneficiază în mod gratuit de servicii medicale acordate la distanță fără a fi necesară prezentarea biletului de trimitere sau cardul de asigurat.
Cum se acorda o consultatie la distanta?
La fel ca o vizită la cabinetul medical de specialitate, medicul va examina istoricul medical apoi va discuta cu pacientul pentru a-l examina. Medicul va adresa întrebări și poate solicita rezultatele medicale anterioare sau efectuarea unor investigații suplimentare (ex. analize medicale de laborator). Medicul poate prescrie rețeta medicală pacientului și o poate transmite direct farmaciei, prin corespondență electronică, apoi pacientul sau aparținătorul acestuia se poate prezenta la farmacie pentru ridicarea medicamentelor.
Cerinte tehnice pentru efectuarea unei consultații medicale la distanta:
-
Telefon mobil, tableta sau laptop care permite apeluri audio/video;
sau
-
Un program, o aplicație sau un site web pentru conectarea cu medicii specialiști ai Policlinicii Elga;
-
O conexiune bună la internet în cazul apelurilor video;
-
Căști (nu sunt obligatorii dar pot fi utile pentru confidențialitate sau pentru eliminarea zgomotelor).
Pregatirea pacientului pentru consultatia medicala acordata la distanta
Înainte de ora programată pentru consultație găsiți un spațiu privat, liniștit, cu iluminare bună (pentru apelurile video). Țineți la îndemână orice informație medicală care ar putea ajuta medicul specialist (buletine de analize medicale, buletine ecografice, radiologice, rezultate CT/RMN, ECG, EEG etc.).
Ce se întâmpla daca diagnosticul nu poate fi pus prin telemedicina?
Medicul specialist va stabili dacă sunt necesare consultații și investigații medicale suplimentare sau alte tipuri de tratamente medicale. Acestea pot include consultații la alte specialități medicale, apelarea la serviciul de urgență 112 sau deplasarea pacientului la spital pentru îngrijiri medicale.
Medicamentele pot fi prescrise prin telemedicina?
Da, în majoritatea cazurilor, medicamentele pot fi prescrise în urma consultației acordate la distanță. Prescripția medicală poate fi trimisă pacientului prin intermediul poștei electronice sau direct la farmacie.
Beneficiile consultatiilor medicale acordate la distanta:
-
Accesibilitate: mulți pacienți întâmpină dificultăți fie din cauza dizabilităților, a distanței fizice (zone rurale), lipsa mijloacelor de transport.
-
Costuri reduse: pacienții economisesc costurile de transport și timpul de călătorie.
-
Disponibilitate sporită a orelor de programare: consultația este disponibilă ori de câte ori pacientul are timp și medicul are un loc liber în programări.
-
Flexibilitate: pacientul și medicul specialist nu trebuie să comunice în timp real. Medicul poate revizui informațiile medicale privind starea de sănătate, poate trimite întrebări, instrucțiuni sau alte materiale pacientului înainte de ora programată pentru consultație.
-
Reducerea riscului de infecție: Pacientul nu este expus persoanelor contagioase, medicul nu este expus pacientului potențial contagios.